آموزش طراحي و برنامه نویسي وبسایت

 

چرا باید کودکان برنامهنویسی کامپیوتر را یاد بگیرند؟
علوم کامپیوتر )رایانه( و کاربردهای آن در علوم مختلف و زندگی روزمره با سرعت باور نکردنی در حال پیشرفتمی باشد به طوری که امروزه بخش لاینفک و بلکه مهمترین بخش از سرمایه هر کشور بشمار می آید. در این راستا، کشورهای دنیا سالانه هزینه های زیادی را جهت آموزش و ارتقا سطح دانش و اطلاعات کامپیوتری جامعه خود میپردازند. مسلم است این آموزشها باید در قالبهای مختلف با توجه به گروه سنی، شغل و میزان تحصیلات
به همه افراد جامعه تعلق گیرد. در راستای همین اهداف، سیاست گذاری کشورهای مختلف دنیا در این رابطه متفاوت می باشند. برخی از کشورها مانند استرالیا، مجارستان و فلاند شروع آموزش علم کامپیوتر و برنامه نویسی کامپیوتر را از دوران تحصیل ابتدایی )از ۷ سال به بالا( شروع کرده اند، و برخی دیگر مانند انگلستان و چین آموزش های رایانهای خود را از سنین پیش از دبستان ) ۳ تا ۶ سال( به صورت هدفمند آغاز کرده اند. حال سوالی که مطرح میشود این است چگونه باید علم کامپیوتر و برنامه نویسی را به کودکان در سنین مختلف بیاموزیم؟ یک راه حل هدفمند، آموزش درست مفاهیم کامپیوتر و برنامه نویسی با توجه به سنین مختلف کودکان در دنیا مطرح شده است. با این دیدگاه کودک با توجه به گروه سنی مورد آموزش قرار می گیرد، تا بتواند پس از پایان این دورههای آموزشی به کسب مهارت برنامه نویسی کامپیوتر دست یابند.
بنابراین، امروزه میتوان برنامه نویسی رایانهای را به عنوان یک مهارت و سواد جدید برای کودکان تلقی کرد که تاثیرات بسزایی بر روی آن ها میگذارد، که در ذیل بیان شده است:

تقویت دانش و سواد اساسی ساخت محتوای چندرسانهای و دیجیتال در کودکان
شناسایی قابلیتها و پتانسیلهای موجود در کودکان
بالا بردن سطح اعتماد به نفس، خلاقیت و نوآوری
تقویت قدرت استدلال و حل مسائل واقعی
تقویت تفکر انتقادی
توسعه تفکر منطقی
بهبود عملکرد ریاضی ذهن
کمک به درک مفاهیم انتزاعی
یاد گرفتن کار گروهی

 

 

از سوی دیگر، توانایی روبرو شدن با چالشها به روشهای مختلف، حاصل داشتن هوش خلاق است. زمانیکه کودکان خلاقیت را در خود پرورش میدهند، یاد میگیرند به قابلیتها و تواناییهای منحصر به فرد خود اعتماد کنند. از این طریق کودکان نگرش مثبتی به روند حل مساله پیدا میکنند. کودکان خلاق در بزرگسالی تبدیل به انسان هایی متکی به نفس و کاردان میشوند. بنابراین، آموزش برنامه نویسی کامپیوتر توام با پروش خلاقیت میتوانند در راستای پرورش قابلیتها و پتانسیلهای فکری کودکان بسیار مثمر ثمر باشند.

 

 

طراحی و برنامه نویسی وبسایت چیست؟
طراحی وب )یا طراحی وب سایت( به فرایندی میگویند که در آن طراح وب، اقدام به طراحی المانهایی میکند که کاربر آنها را در صفحه نمایش خود مشاهده میکند. در واقع کار طراح وب این است که المانهای یک وبسایت یا صفحهی وب را طراحی کند و محل جایگیری آنها را مشخص کند. خروجی کار یک طراح وب کاملا برای کاربران عادی قابل مشاهده است و کاربران آنرا بصورت مستقیم مشاهده میکنند. برنامه نویسی وب )یا برنامه نویسی سمت وب( مربوط به تمام پردازشهایی میباشد که پشت صحنه انجام میشود و کاربر عادی قادر به مشاهده آنها نمیباشد. این دوره برنامه نویسی برای اشخاصی مناسب میباشد که آموزش هایی در زمینه حل مسئله، فلوچارت، الگوریتم، فراگرفته باشند، و همچنین با یک محیط برنامه نویسی آشنا شده باشند. هدف نهایی از این آموزش طراحی و پیادهسازی یک وبسایت هدفمند و واقعی توسط هر یک دانش آموزان (با نظارت والدین) میباشد.

 

روزهای برگزاري آموزش طراحي و برنامه نویسي وبسایت پنج شنبه ها ساعت ۱۵ تا ۱۶ مي باشد.

هزينه ي شركت  در دوره آموزش یکساله-غیرحضوری طراحی و برنامه‌نویسی وب سایت براي هر ماه ۲۰۰ هزار تومان مي باشد.