فیلم آموزشی پکیج Seaborn در پایتون

فیلم آموزشی پکیج Seaborn در پایتون

فیلم آموزشی پکیج Seaborn در پایتون

مصورسازی داده ها چیست؟

نمایش تصویری اطلاعات را «مصورسازی داده» (Data Visualization) می‌نامند. در این شیوه، اطلاعات و داده‌ها، به واسطه تصاویر و شکل‌ها، قابل نمایش شده و بیننده قادر به درک سریع‌تر و بهتر اطلاعات نهفته در داده‌ها خواهد شد. مصورسازی داده ها عبارت است نمایش اطلاعات کمی در قالبی گرافیکی. به بیان دیگر، مصورسازی داده ها، داده های بسیار بزرگ و یا کوچک را تبدیل به مواردی تصویری می کند که برای انسان ها درک و پردازش راحت تری دارند. مصورسازی داده ها در زندگی روزمرۀ ما به صورت کاملا عادی حضور دارد. اما معمولا به صورت نمودارها و گراف های بسیار معروف خود را می نمایانند. ترکیبی از چندین نوع مصورسازی به علاوۀ میزان نسبتا کمی از اطلاعات متنی ساده را غالبا با عنوان اینفوگرافیک می شناسیم.

ارتباط تصویری، نگاشتی سیستمی، بین تصاویر و مقادیر متغیرها (کمی یا کیفی) است که در مصورسازی داده به بهترین نحو صورت می‌گیرد. ویژگی‌های متنوع در نمودارها ، آن‌ها را به ابزاری مهم برای مصورسازی داده تبدیل کرده است. وجود رنگ، اندازه‌های مختلف برای هر دنباله از داده‌ها و همچنین نمایش روند تغییرات، از مواردی است که نمودارها را برای ارتباط تصویری بهتر، نسبت به جداول و گزارشات متنی، متمایز می‌کند. نمودارهای آماری، اینفوگرافیک، شکل‌ها و نمادها  ابزارهایی مهمی در مصورسازی داده محسوب می‌شوند. به این ترتیب، داده‌های عددی یا اطلاعات کیفی، به صورت تصاویر، خطوط، میله یا قطاع‌هایی از دایره، تبدیل شده و اطلاعات مربوطه را منتقل می‌کنند.

چرا مصورسازی داده ها اهمیت دارد؟

تصمیم گیری بهتر

امروزه بیشتر از هر زمان دیگری، سازمان ها و شرکت ها از مصورسازی داده ها و ابزارهای مرتبط با داده ها استفاده می کنند. آن ها این کار را با هدف پرسیدن سوالات بهتر و اتخاذ تصمیمات بهتر انجام می دهند. فناوری های کامپیوتری پیشرفته و برنامه های نرم افزاری کاربرپسند، کار را برای دانستن بیشتر از سازمان و گرفتن تصمیمات داده محور هموارتر کرده اند.

داستان های معنادار

مصورسازی داده ها و همچنین اینفوگرافیک ها امروزه به یکی از ابزارهای کلیدی ثابت در رسانه ها تبدیل شده است. از سوی دیگر، روزنامه نگاری داده، رشته ای نوظهور و روبه رشد است و خبرنگاران امروزه بیش از پیش به مصورسازی باکیفیت داده ها تکیه می کنند تا بتوانند داستان های پنهان در داده های مربوط به گوشه و کنار جهان را استخراج و برای مردم روایت کنند.

در این فیلم آموزشی به بررسی دو کتابخانه جهت انجام فرآیند مصور سازی داده ها  می پردازیم.

 

بدون دیدگاه

ارسال دیدگاه