مشخصات کلان داده ها

مشخصات کلان داده ها

با پیشرفت تکنولوژی، انسانها روز به روز داده های بیشتری تولید می کنند.همین امر منجر به تولید حجم عظیمی اطلاعات می شود که اصطلاحا به آن کلان داده گفته می شود.

 

مشخصات داده های بزرگ چیست؟

حجم (Volume)

تنوع (Variety)

سرعت (Velocity)

 

 

حجم داده چیست؟

حجم داده – به اندازه ی بسیار بزرگ  داده ها مربوط می شود. اینکه آیا داده خاصی می تواند به عنوان یک داده بزرگ در نظر گرفته شود یا خیر ، به حجم داده بستگی دارد. از این رو ، “حجم” یکی از ویژگی هایی است که باید در هنگام پرداختن به داده های بزرگ مورد توجه قرار گیرد.

 

تنوع داده به چه معناست؟

تنوع، به منابع ناهمگن و ماهیت داده ها اعم از ساختاری و غیر ساختاری اشاره دارد. در امروزه ، داده ها به صورت ایمیل ، عکس ، فیلم ، دستگاه نظارت ، PDF ، صدا و غیره نیز در برنامه های تجزیه و تحلیل در نظر گرفته شده اند. این تنوع داده های غیر ساختاری مسائل خاصی را برای ذخیره ، استخراج و تجزیه و تحلیل داده ها به وجود می آورد.

 

سرعت داده چیست؟

اصطلاح “سرعت”، به سرعت تولید داده گفته می شود. اینکه سرعت تولید و پردازش داده ها برای پاسخگویی به خواسته ها چیست ، پتانسیل واقعی موجود در داده ها را تعیین می کند. سرعت داده ها، با سرعتی که داده ها از منابعی مانند فرآیندهای تجاری ، گزارش های برنامه، شبکه ها و سایت های رسانه های اجتماعی ، حسگرها ، دستگاه های تلفن همراه و غیره سرازیر می کنند ، سرو کار دارد.

 

بدون دیدگاه

ارسال دیدگاه